Your market, your region, our Europe!
Tu mercado, tu región,
nuestra Europa!
El mercado: el retrato de una región, el vínculo entre el
aula y la vida
Nuestro proyecto se centra en los
mercados tradicionales y se estructura en torno a dos ideas complementarias: la
primera es la consideración del mercado como un vínculo directo entre la vida
en el aula y fuera de ésta. En clase de biología estudiamos y clasificamos los
seres vivos. En el mercado encontramos peces, crustáceos, moluscos, plantes, algas,
hongos y unas normas higiénicas para evitar la contaminación de los alimentos
por parte de las bacterias y de los protoctistas.
En clase de matemáticas estudiamos
unidades de medidas, factores de conversión, reglas de tres, resolución de
problemas con planteamientos algebraicos, etc. En el mercado debemos poner en
práctica todo ello; por ejemplo, si queremos saber cuánto nos costarán 300
gramos de entrecot de ternera a 28’7 Euros el kilo.
En clase de sociales-geografía e
historia estudiamos las características económicas y sociales de una región,
así como la arquitectura que esta sociedad ha producido a lo largo de la
historia. En el mercado podemos observar los perfiles de los consumidores, de
los vendedores, el tipo de producto que podamos encontrar, los negocios
asociados al mercadeo, las leyes que se deben cumplir (higiene, transporte), la
arquitectura del mercado y de sus alrededores.
Evidentemente, para interactuar en el
mercado utilizamos una o más lenguas.
Aun así, todas las asignaturas de las
clases tienen su aplicación práctica en el mercado.
La segunda idea sobre la cual se
estructura el proyecto empieza por la consideración de que el mercado
tradicional es un retrato de la sociedad. Por ejemplo, des del punto de vista
de la biología, los peces, las carnes o verduras, reflejan características de
las especies y de los ecosistemas de la región. Des del punto de vista de la geografía
y la historia o las ciencias sociales, los vendedores y los consumidores nos
proporcionan información sobre el tipo de sociedad donde funciona el mercado.
Por tanto, en este proyecto pretendemos
abrir los contenidos de las clases en nuestra vida diaria como conocer cuatro
regiones (la nuestra propia y la de nuestros socios de Perugia, Gdyia y Riga) a
través de sus mercados tradicionales.
Para la consecución de estos objetivos
hemos preparado tanto en Palma como en cada una de las ciudades de los colegios
socios una serie de actividades que se llevarán a cabo durante los siguientes
años. La aventura empieza. ¡Esperamos que nos acompañen!
El
teu mercat, la teva regió, la nostra Europa!
El mercat: el retrat d’una regió, el vincle entre l’aula i la
vida
El nostre projecte es centra en els mercats tradicionals i s’estructura
entorn de dues idees complementàries: la primera és la consideració del mercat
com un vincle directe entre la vida a l’aula i la vida fora d’aquesta. A l’aula
de biologia estudiem i classifiquem els éssers vius. Al mercat trobem peixos,
crustacis, mol·luscs, plantes, algues, fongs i unes normes higièniques per
evitar la contaminació dels aliments per parts dels bacteris i dels protoctistos.
A l’aula de matemàtiques estudiem
unitats de mesura, factors de conversió, regles de tres, resolució de quotidians amb plantejaments algebraics, etc.
Al mercat hem de posar en pràctica tot això; per exemple, si volem saber quant
ens costaran 300 grams d’entrecot de vedella a 28,7 Euros el quilo.
A l’aula de socials-geografia i història
estudiem les característiques econòmiques i socials d’una regió així com
l’arquitectura que aquesta societat ha produït al llarg de la història. Al
mercat podem observar els perfils dels consumidors, dels venedors, el tipus de
productes que hi podem trobar, els negocis associats al mercadeig, les lleis
que s’han d’acomplir (higiene, transport), l’arquitectura del mercat i dels
seus voltants, etc.
Evidentment, per interactuar al mercat utilitzem
una o més llengües.
Així, totes les assignatures de l’aula
tenen la seva aplicació pràctica al mercat.
La segona idea sobre la qual
s’estructura el projecte parteix de la consideració que mercat tradicional és
un retrat de la societat on aquest
mercat es troba. Per exemple des del punt de vista de la biologia, els peixos, les carns o les verdures, reflectiran
característiques de les espècies i dels ecosistemes de la regió. Des del punt
de vista de la geografia i la història o les ciències socials, els venedors i
els consumidors ens proporcionen informació sobre el tipus de societat on funciona
el mercat.
Per tant, amb aquest projecte pretenem
tant obrir els continguts de l’aula a la nostra vida diària com conèixer quatre
regions (la nostra pròpia i les dels nostres socis de Perugia, Gdyia i Riga) a
través dels seus mercats tradicionals.
Per la consecució d’aquests objectius
hem preparat tant a Palma com a cadascuna de les ciutats dels col·legis socis
una sèrie d’activitats que anirem duent a terme en els propers dos anys.
L’aventura comença. Esperem que ens hi acompanyeu!
-------
https://www.facebook.com/colegiojuandelacierva/
-------
Visítenos en Facebook a través del siguiente enlace:
https://www.facebook.com/colegiojuandelacierva/
Visiteu-nos al Facebook a través del següent enllaç:
No hay comentarios:
Publicar un comentario